Pierwsza gwiazdka - fototutorial krok po kroku

 Witajcie 

Dziś mam dla Was zimowo-świąteczny dekor 3D.
Zrobiłam go na drewnianej bazie od Studio Light. Wykorzystałam również farbki Folk Art o matowym efekcie, które znajdziecie w sklepiku oraz dużo brokatu i pasty śniegowej aby ta leśna scenka 3d w pełni oddała zimowy klimat. 









Jeśli podoba Wam się taka dekoracja i chcielibyście taką zrobić to cały proces tworzenia w skrócie wyglądał tak:

Na początku bazę lekko oszlifowałam papierem ściernym, a następnie zagruntowałam białym gesso. Do zrobienia tła wykorzystałam wcześniej wspomniane farbki w kolorze: titanium white, patina i calypso sky. Bardzo przyjemnie mi się z nimi pracowało.  Nie blendowałam kolorów zbyt dokładnie, a wręcz przeciwnie. Po wysuszeniu ponownie przeszlifowałam pomalowane miejsca papierem ściernym.

 



Następnym krokiem było nałożenie pasty pękającej. Użyłam preparatu Pentartu i bardzo polecam Wam abyście wcześniej nałożyli pod pastę primer do spękań. Dzięki niemu pasta będzie się dobrze trzymać powierzchni i ładnie popęka. 



Spękania wypełniłam tuszem alkoholowym w szarym kolorze, a kiedy wszystko było suche przetarłam całość białym gesso metodą suchego pędzla. 





Na tło scenki, które jednocześnie jest tyłem bazy dodatkowo nałożyłam pastę modelującą przez szablon ze wzorem w śnieżynki i obsypałam brokatem. 



Złożyłam i skleiłam wszystkie części bazy.



     Wcześniej przygotowane odlewy z foremek zagruntowałam gessem i pomalowałam. Choinki i renifery przy użyciu fluidów akrylowych, a gwiazdki i księżyc szarym tuszem alkoholowym wydobywając kształty gessem i srebrną metaliczną farbką. Pozostało tylko zamontowanie i przyklejenie elementów scenki, które dopełniłam pastą śniegową, kuleczkami 3d, gazą, mnóstwem brokatu i drobinek imitujących śnieg. 




W pracy wykorzystałam:


Baza drewniana PLYWOOD Studio Light 

gesso białe

Farby akrylowe Folk Art matowe:  biała, patyna, calypso sky

foremki Prima i Pentart

pasta pękająca Pentart

Podkład do pasty pękającej
 
Pasta śniegowa 

farba metaliczna srebrna

tusz alkoholowy AURA Renesans

fluid acrylowy Finnabair : avocado green i burnt sienna

kulki 3d

gaza

masa lekka

heavy body gel matowy 




Pozdrawiam 
Dorota 










Komentarze